lørdag 12. mai 2012

Ekstra: "Gordon og Ferdinand" review

Episode 1 av sesong 15 het "Gordon og Ferdinand", og er Gordons første episode i sesongen. Det er også den første episoden i Tømmer-Tøffer-Trilogien.

Episoden handler om at Kontrollsjefen skal gi Tømmer Tøfferne hver sin belønning for å ha vært veldig nyttig, for å ønske dem velkommen til jernbanen. Ferdinand får sin først; Å dele Gordons spesial! Ferdinand er stolt, men ikke Gordon! Hans spesial er å levere statuen Løven på Sodor til Hertugen og Hertuginnen av Boxfords sommerhus. De skal ha den i sommerferien. Gordon er veldig sur for at han må bli sett med "tomsete, fjomsete Ferdinand"!

Gordon bestmmer seg for å ta de mest øde sporene til sommerhuset, så ingen ser ham med Ferdinand. Først, tøffer Gordon gjennom et øde sidespor, men der er det noen arbeidere som arbeider på sporet. De er oppspilte, for å se det nye loket Ferdinand! Gordon blir enda surere. Senere, tar Gordon sporet til Maron, hvor ingen er, bortsett fra på Maron stasjon! Der står Enkefrue Hatt og en barneflokk som venter på Thomas. De er også oppspilte over å se Ferdinand! Gordon er surere enn noen gang.

Gordon får en ny ide. Han skal kjøre over Fenland sletta, men det sporet er knirkende og knakende. Ferdinand sier at Gordon må sakne farten, men Gordon hører ikke på ham. Plutselig treffer Gordon en hump i sporet, og Løven på Sodor faller av flatvogna, rett i myra! Gordon blir lei seg for ikke å ha hørt på Ferdinand. Nå spør han om hjelp, og Ferdinand er bare glad for å hjelpe. Han henter Rocky, og Gordon og Ferdinand bringer løven til Dampverkstedet, og der blir den blank og fin. Gordon har en ny plan; De skal ta de mest travle sporene til sommerhuset, og Ferdinand skal være forloket! Ferdinand blir veldig stolt. Snart får de levert statuen til sommerhuset, og Gordon har aldri følt seg stoltere enn å være med hans nye venn, Ferdinand!

Jeg liker ikke denne episoden så mye. Jeg likte de nye kameravinklene, og gamle lydeffekter var tilbake.

TheSodorSteamworks gir "Gordon og Ferdinand":
4/10