lørdag 16. juni 2012

Ekstra: "Overraskelse" review

Sesong 15s episode 11 heter Overraskelse.

Episoden handler om at det skal være julefest for barna, men Percy, Edward og Stanley bryter sammen, så de kommer ikke til å rekke det. Thomas er så snill og puffer dem til Dampverkstedet. Victor sier det blir alt for mye for ham å fikse alle tre før festen, så de vil gå glipp av den uansett. Thomas blir lei seg for det, så han vil lage en fest for dem på verkstedet. Han sier ikke noe til Victor, fordi han er så travel.

Thomas treffer CharlieMaithwaite, og forteller ham at vitsene til Charlie vil bli perfekt for festen. Thomas sier planen, og sammen tøffer de til verkstedet. På verkstedet forteller Charlie en vits høylytt; "Hva vingler mens det flyr? Et gelekopter!". Victor hører det, og vil ha dem ut. Men mens Thomas rygger, kræsjer han inni Charlie, og Charlie hopper av sporet! Nå får Victor et nytt lok å reparere. Thomas blir flau, så han drar for å finne Rocky.

Brendam Havn finner Thomas Rocky, som er opptatt med å laste kasser med juletrær. Thomas tenker at et juletre ville bli perfekt for festen! Så han låner en kasse, og skyver Rocky med seg. På verkstedet er Rocky også høylytt, så Victor hører ham. Rocky mister kassen, rett foran Kevin, så han kræsjer inni kassen! Victor har fått nok. Han vil vite hva som skjer i verkstedet hans!

Thomas tøffer fram, og forteller alt sammen. Victor sier at Thomas skulle ha fortalt ham det med en gang, så kunne han ha hjulpet ham. Thomas ber om hjelp nå, og både Victor og Kevin er klare for å hjelpe! Kevin rydder plass for treet, Rocky setter på stjernen, Victor finner skinnende lys, og Thomas tøffer hardt. Snart er alt klart for fest. Alle sammen har det gøy. Percy sier at dette er den beste julefesten noen gang, og Thomas er enig!

Stanley snakket for første gang i CGI serien. Han fikk sin stemme av Christoffer Staib, som allerede gir stemmer til Futt, Diesel, Harry og mange flere.

Så du det store blåe lokomotivet i begynnelsen? På broen over Rosie? Hvis ikke, se episoden igjen, for det var nemlig Belle, det ene loket som blir offisielt introdusert i den kommende filmen, "Day of the Diesels".
Hun får sin egen episode 30. juni, "Big Belle".

Jeg syns denne episoden er helt ok. Jeg ble litt irritert av at først sa fortelleren at festen begynte klokka 4, men senere sa Victor lokka 5! Men alt i alt, gjennomsnittlig.

TheSodorSteamworks gir "Overraskelse":